Welcome e-mail jako klíč k srdci vašich zákazníků
Jak se říká, láska může fungovat i na první pohled. K tomu, abyste zažehli u vašich zákazníků jiskru, pomůže šikovně nastavená welcome kampaň. Vynikněte v záplavě doručených zpráv s vymazlenou uvítací kampaní a rozhodněte o tom, jestli si k vám zákazník vytvoří pozitivní vztah, nebo na vás rychle zapomene.
Co je welcome e-mail 💡
Welcome e-mail slouží k přivítání kontaktů ve vaší databázi. Odeslání welcome e-mailu přichází po registraci, přihlášení k odběru newsletteru, provedení objednávky nebo po vyplnění formuláře určeného ke sběru nových kontaktů.
Výhody welcome e-mailu:
- Má nejvyšší open rate ze všech typů e-mailů – zákazníci ho očekávají.
- Budí první dojem ze značky a nastavuje tón celé komunikace.
- Pomáhá budovat důvěru zákazníků a zvyšuje šance k dalším nákupům
Kdy welcome e-mail poslat ⏰
Ať už se jedná o přihlášení k odběru pomocí formuláře nebo při nákupu zboží, welcome e-mail odešlete okamžitě poté. Kdybyste první e-mail poslali příliš pozdě, zbytečně tak riskujete ztrátu potenciálních zákazníků.
Typicky se o odeslání welcome kampaně stará automatizace. Spouštěč automatizace (tzv. trigger) reaguje na změnu v databázi a rozesílku e-mailu nebo celé série provede podle nastaveného scénáře. V případě uvítací kampaně využijte v Ecomailu trigger Přihlásí se do seznamu.

Odkud zákazník přišel
Při nastavení scénáře pro welcome automatizaci sledujte původ kontaktu. Můžete tak nastavit odlišnou sérii e-mailů pro uživatele, kteří přišli např. z pop-up formuláře na webu, a pro ty, kteří rovnou provedli na vašem e-shopu první objednávku.
Docílíte toho díky podmínce, která rozlišuje zdroj kontaktu. Při tvorbě šablony e-mailu se vždy zaměřte na konkrétní cílovou skupinu, pro kterou obsah tvoříte a zkuste se vžít do jejich kůže. Co by vás nejvíce zajímalo a upoutalo vaši pozornost?
💡TIP
Zahrňte přímo do formuláře možnost volby preferencí kontaktu. Díky tomu odhalíte, jaký obsah příjemce zajímá. Newslettery tomu přizpůsobte.

Design šablony welcome e-mailu
Při tvorbě šablony newsletteru se stačí řídit pár základními radami. V Ecomailu navíc najdete 180+ profi šablon zdarma, které stačí upravit podle vašich představ. V drag & drop editoru to zvládne každý, není totiž potřeba umět kódovat. Stejně tak v aplikaci najdete předpřipravené scénáře automatizací.
Každá e-mailová šablona by měla být pro příjemce především přehledná. E-mail marketing potvrzuje pravidlo o tom, že méně je někdy více. Lidé jsou v dnešní době uspěchaní, jsou zvyklí rychle scrollovat a počítejte s tím, že vašemu e-mailu věnují jenom pár sekund.
- Poděkování za registraci / přihlášení – hned v úvodu navažte vztah s příjemcem
- Představení značky, týmu nebo hodnot firmy – vyložte karty na stůl a zdůrazněte, co jste zač a co je pro vás důležité
- Praktické informace – poraďte příjemcům, jak začít využívat účet, co očekávat dál, přihlašovací údaje apod.
- Výhody nebo bonus – sleva na první nákup, dárek, odkaz ke stažení e-booku, apod.
- Odkazy na užitečné zdroje – nápověda, blog, kontakt na podporu
- Call to action – výzva k prvnímu nákupu, dokončení profilu, nastavení účtu nebo jen přesměrování na webovou stránku
- Recenze spokojených zákazníků – ukažte, v čem jste výjimeční a pochlubte se referencemi

Součástí e-mailu jsou také obrázky nebo bannery. Pamatujte, že by v šabloně e-mailu vždy měl převažovat text. Ideální poměr obrázků vůči textu je z hlediska doručitelnosti 40 : 60. Čistě obrázkové e-maily poštovní klienti mohou vyhodnotit jako spam. Nezapomeňte také na obrázky umístit URL odkazy směřující na váš web.
Sdělení v e-mailu personalizujte. Pokud máte k dispozici jméno kontaktu, využijte možnost oslovení kontaktu pomocí tzv. merge tagů neboli zástupných hesel. Adresný text působí mnohem osobitějším dojmem a posílí důvěru zákazníků ve značku.
Jste aktivní na sociálních sítích? Dejte příjemcům šanci být s vámi i tam! Přidejte do e-mailu odkazy, které je přímo zavedou k vašim profilům, a rozšiřte tak svou komunitu sledujících přímo z e-mailingu. Ideální propojení více marketingových kanálů.
💡TIP
Dobře zvolte jméno odesílatele, které reprezentuje vaši značku, vzbuzuje důvěru a bude konzistentní napříč e-mailingem. Předmět e-mailu je vaše první šance, jak zaujmout příjemce. Buďte kreativní a nebojte se v nich probudit zvědavost. Hlavní sdělení uvedené v předmětu doplníte pomocí preheaderu a dotáhnete tak představu o obsahu newsletteru.