Jak vytvořit atraktivní slevový kupón

25. 9. 2024

V tomto článku si povíme více o tom, jak vytvořit atraktivní slevový kupón, který bude lákat zákazníky k poslání na e-mail. Na stránce se slevovými kupony jsou na první pohled viditelné 3 věci a to:

  • Výška slevy
  • Název kupónu
  • Banner akce

Děkovačka landing page

 

Výška slevy

Výška slevy záleží na mnoha faktorech a nelze stanovit univerzální výšku slevy pro každý segment. Můžeme Vám ale poskytnout návod jak na danou výšku slevy přijít.

Výška slevy podle marže / PNO

Podívejte se na svou marži za jednotlivé kategorie a podle ní vybírejte slevu takovou, aby se vám vyplatilo produkt prodávat. Samozřejmě berte v potaz i náklady, které jsou spojené s Děkovačkou.

Benchmark odvětví

Dalším způsobem je podívat se na vaši konkurenci a určit podobnou výšku slevy. Máme pro vás ale další dva způsoby.

  1. Děkovačka vytvořila největší studii na slevy a akce v ČR. Její výsledky naleznete v tomto článku. Mezi nimi průměrnou výšku slevy.
  2. Průměrná výška slevy podle kategorií, které můžete najít na slevových portálech. (viz obrázek)
  • Nábytek – nejčastější rozmezí je 15 až 20 %.
  • Spodní prádlo -nejčastější rozmezí 20 až 30 %, je zde však i skupina e-shopů, které nabízí výrazně vyšší slevy. 50 až 60 %, bude to však dané cenovou politikou těchto e-shopů.
  • Elektronika – nejčastější rozmezí je 10 až 20 %.
  • Sport – rozmezí je 20 až 30 %.
  • Drogerie – rozmezí je 20 až 30 %.
  • Potraviny – rozmezí je 10 až 20 %.
  • Zdraví – rozmezí je 5 až 15 %.
  • Módní doplňky – rozmezí je 15 až 25 %.
  • Oblečení – rozmezí je 20 až 30 %.
  • Dům a zahrada – rozmezí je 15 až 25 %.

Název kuponu

Název kuponu je jediný text, který uživatel uvidí a měl by z něho jasně vědět o co se jedná. Texty nedělejte příliš dlouhé, ale spíše výstižné.

Příklady vhodných názvů kuponů:

  • 1 000 Kč voucher na víno
  • Sleva 12 % na prvotřídní arktické ryby
  • Sleva 10 % na keto dietu
  • 20% sleva na pomocníky do domácnosti
  • Zhubněte se slevou 5 %
  • Sleva 25 % na ochranná skla a fólie
  • Sleva 10 % na lůžkoviny s nanomembránou pro alergiky
  • Sleva 15 % na všechny šperky

Textaci si samozřejmě upravte podle sebe, tak aby odpovídala vašemu odvětví a e-shopu.

Banner akce

Banner akce má v Děkovačce pevné rozměry a to 500 x 283 px (ve formátu PNG). Tento obrázek je největším prvkem slevového kuponu a zaujme nejrychleji zákazníkovu pozornost.

Na banneru by mělo být jasně vidět, jaké zboží prodáváte nebo v jakém odvětví je váš e-shop.

Na banner NEdávejte:

  • své logo,
  • plochu s hodně textem,
  • drobný text, který nejde přečíst,
  • obrázky s nízkým rozlišením

Ukázky dobře vytvořených a skvěle fungujících slevových kuponů

Můžete nás znát z médií