NÁVODY
11. 03. 2024
Jak vytěžit z kontaktů získaných z Děkovačky maximum
Děkovačka je skvělý způsob, jak budovat databázi e-mailových kontaktů. S každým stáhnutým kupónem, ať už je následně využitý, nebo ne, vám v seznamu přistane nová adresa. Jak s těmito kontakty pracovat, abyste dosáhli oboustranné spokojenosti?Proměňte zájemce v zákazníka
Fakt, že si uživatel na děkovné stránce vybral právě váš slevový kupón, sice naznačuje zájem o vaše produkty nebo služby, ale ještě nemusí nutně znamenat, že se dotyčný opravdu stane vašim zákazníkem. Můžete tomu však pomoci. Připravte si automatickou e-mailovou sekvenci, jejímž cílem bude proměna zájemce v zákazníka. Prvním krokem je správná segmentace, následuje motivace příjemců a optimalizace e-mailů.Jak na obsah e-mailů, aby úspěšně dosáhly cíle
V první řadě musíte rozlišovat, jestli daný člověk kupón využil, nebo ne. Pokud ne, musíte ho přesvědčit, že koupí vašeho produktu či využitím vašich služeb může jen získat. K tomu poslouží automatická sekvence, která příjemci:- připomene nevyužitou slevu,
- inspiruje a poradí s výběrem,
- představí výhody nákupu u vás.
Nepodceňujte první dojem
První, co příjemce vždy uvidí, bude předmět e-mailu. Ten rozhoduje o tom, zda zprávu vůbec otevře. Dá se předpokládat, že když si člověk váš slevový kupón vybral, očekává nějakou komunikaci z vaší strany, nicméně stejně si na prvních slovech, která si příjemce v e-mailové schránce přečte, dejte záležet. Jak na to, zjistíte v článku Jak na předmět e-mailu, který si vaši příjemci budou chtít okamžitě otevřít. Stejně tak důležitý je preheader, ten krátký textík, který se ve výpisu e-mailů objeví hned pod předmětem nebo vedle něj. Co by měl působivý preheader obsahovat?- Rozvinutí předmětu,
- výzvu k akci,
- konkurenční výhodu nebo jiné atraktivní sdělení.
Jak připravit automatizaci v e-mailingovém nástroji
Podívejme se teď na technické nastavení takové automatizace. Pro ukázku jsme použili e-mailingový nástroj SmartEmailing, který je s Děkovačkou propojený. V nástroji máte připravený seznam, do kterého se kontakty z Děkovačky propisují. Jako spouštěč sekvence (trigger) bude tedy sloužit událost Přidání do seznamu kontaktů. Před odesláním jednotlivých e-mailů musíte ověřit, jestli kontakt nakoupil, nebo ne (operátor Podmínka). Nejprve nastavte čekací dobu (operátor Čekání), a to v závislosti na platnosti kupónu. Poté podmínkou ověřte, že počet nákupů je nula. Tuto podmínku musíte nastavit před každé další odeslání e-mailu. Pokud kontakt mezitím nakoupí, podmínku nesplní a automaticky se tím vyřadí ze scénáře. Pokud nenakoupí, posune se ve scénáři dál a odešle se mu e-mail (akce Odeslat e-mail). Scénář sekvence může vypadat například takto: V Ecomailu budete postupovat velmi podobně:- Spouštěč (trigger) bude přihlášení do seznamu. Ecomail lze s Děkovačkou také propojit, takže se vám do připraveného seznamu budou kontakty propisovat automaticky.
- Nastavíte dobu čekání a podmínku nákupu (uplatnění kupónu).
- V případě nesplnění podmínky se odešle další e-mail, v opačném případě bude kontakt z automatizace vyřazen. Zatímco ve SmartEmailingu kontakt opouští scénář automaticky, v Ecomailu musíte akci nastavit.
Pro lepší výsledky testujte a optimalizujte
Připravte si více variant e-mailů a sledujte, jak jsou úspěšné. Jde o tzv. A/B testování, díky kterému můžete porovnat různé verze a ve finále ponechat ty úspěšnější. Než se do A/B testování pustíte, stanovte si, jakých cílů chcete dosáhnout a podle čeho je budete měřit. Nejčastějšími metrikami pro A/B testování jsou míra otevření a míra prokliku. Testovat můžete:- předmět,
- vizuály,
- copywriting v těle e-mailu,
- výzvu k akci,
- čas odeslání.
Neusněte na vavřínech a z jednorázového zákazníka udělejte pravidelného
Automatická sekvence pro kontakty z Děkovačky běží, ze zájemců se stávají vaši zákazníci. Aby však nezůstalo pouze u jednorázového využití slevového kupónu, chopte se příležitosti a s kontaktem dále pracujte. Jakmile se kontakt stane zákazníkem, tedy využije kupón, spusťte uvítací sekvenci, která mu ve 4–6 zprávách přiblíží vaši značku.- Představte svou firmu, tým, podělte se o pozadí vašeho fungování i o vaši vizi do budoucna.
- Vytáhněte své nejlepší produkty nebo služby.
- Vložte FAQ, recenze spokojených zákazníků a užitečné blogové články.
- Seznamte zákazníky s věrnostním systémem, dopravou zdarma, materiály ke stažení a jinými výhodami.